Preventief onderhoud en servicedesk

Goed onderhoud zorgt voor een langere levensduur van projector, projectorlamp en digibord.
Projectoren die dagelijks enkele uren gebruikt worden in bijvoorbeeld een klaslokaal, raadzaal of een vergaderruimte, dienen op een juiste wijze onderhouden te worden om probleemloos gebruik te blijven garanderen.
Voordelen van periodiek preventief onderhoud:
• Verhogen betrouwbaarheid van de digitale AV presentatie- en leermiddelen.
• Voorkomen van schade, uitval, gebreken en ongemak op een later moment.
• Direct kostenbesparend, doordat de hardware probleemloos blijft functioneren.
• Onderhoud uitgevoerd door een speciaal opgeleide en vakbekwame specialist.

We spreken een interval af (één of twee keer per jaar) en voeren het onderhoud uit op projectoren, digiborden, touchscreens, whiteborden, audio installaties en alle aanverwante apparatuur.

Onderhoudsbeurt projector en digibord
Het reinigen van een projector wordt na verloop van tijd noodzakelijk vanwege het stof dat in de beamer verdwijnt. Interne reiniging is daarom na een lange periode van gebruik dan ook onontkoombaar en zeer aan te raden. Het stof komt namelijk in de vorm van aanslag terug op de optische delen van de beamer. Optische delen zijn onder andere de lens, de kleurfilters, de lcd-panelen en de dmd chip.

Alleen een gecertificeerd technicus kan deze reiniging voor u uitvoeren.
• Grondige schoonmaak van alle uitwendige onderdelen
• Schoonmaken van het stoffilter
• Schoonmaken en anti statisch maken van de projectielens
• Testen van alle ingangen en verbindingen op signaaldetectie
• Controleren en schoonmaken van het ventilatiesysteem
• Structurele controle op functionaliteit
• Controle op breuken en/of andere beschadigingen
• Stofvrij maken van de projector en digibord
• Eventuele vervanging beamerlamp inclusief lamptimer reseten
• Digibord oppervlak reinigen
• Projector en digibord afstellen / kalibreren

 

Onze servicedesk
De monteurs van Mister AV zijn opgeleid om snel en adequaat een storing te verhelpen. Een storing kan bij ons op verschillende manieren aangemeld worden:
• Via de TOPdesk (voor klanten met een SLA* overeenkomst)
• Via het formulier op deze website
Telefonisch 7:00 – 20:30 uur (ma t/m zat)
• Per e-mail (24/7)

* SLA overeenkomst: 24/7 gebruik maken van onze servicedesk inclusief één maal per jaar preventief onderhoud. (vraag naar de mogelijkheden)

Stof in een projector - preventief onderhoud zorgt voor zorgeloos gebruik van audiovisuele apparatuur